CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

i .p0LLow.u,,,u.p0LL0w mE**

Thursday, February 4, 2010

Meraung isteri dijerut

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin
anbia@hmetro.com.my
2010/02/04

GOMBAK: Hanya raungan pilu mampu menggambarkan kesedihan hati seorang suami sebaik mengetahui isteri tercinta mati dibunuh dalam keadaan leher mangsa dijerut sekuat hati oleh perompak menggunakan langsir.
PILU...Saibun (kiri) tidak mampu menahan kesedihan. Gambar kecil, Sulastari.
PILU...Saibun (kiri) tidak mampu menahan kesedihan. Gambar kecil, Sulastari.
Difahamkan penjenayah yang berniat untuk merompak mangsa tergamak membunuh wanita itu menggunakan kain langsir rumah selepas mangsa diikat perompak berkenaan, dalam kejadian kira-kira jam 8.40 pagi semalam.

Kematian mangsa, Sulastari, 50, hanya disedari selepas mayatnya ditemui suaminya yang baru pulang dari bekerja sebagai buruh di Pasar Borong Selayang di sini.

Ketika ditemui, mayat mangsa tertiarap dengan kedua-dua kaki dan tangan diikat di rumah sewanya di Kampung Selayang Indah di sini.

Ia menyebabkan suami mangsa dikenali sebagai Saibun, 41, hampir histeria akibat tidak percaya dengan apa yang berlaku.

Susulan itu, sepasukan anggota polis dan forensik Selangor dipanggil ke tempat kejadian untuk menyiasat motif pembunuhan sebelum mangsa dipercayai dibunuh dengan dijerut lehernya dengan tali hingga putus nafas.

Suasana pilu mula menyelubungi tempat kejadian, apabila suami mangsa tidak henti-henti menangis dan meratap hiba sambil cuba ditenangkan jirannya.


Bagaimanapun, mayat mangsa yang cuba dipindahkan ke atas pacuan empat roda polis bagi dihantar ke Hospital Selayang sekali lagi mencetuskan suasana sedih apabila suami mangsa meraung berulang kali berkata ‘isteri saya orang baik-baik...kenapa dia dibunuh’.

Keadaan menjadi tambah sayu apabila suami mangsa yang cuba mendekati mayat isterinya yang bertutup plastik hitam terbabit hampir rebah tidak sedarkan diri akibat tidak dapat menahan kesedihan.

Ketika dihampiri suami mangsa hanya merintih dan merayu supaya polis mencari serta memberkas penjenayah yang membunuh isterinya itu secepat mungkin.

Sementara itu, beberapa jiran berhampiran mendakwa langsung tidak menyedari bunyi jeritan atau pergaduhan dari rumah mangsa terbabit.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, mangsa yang juga wanita warga Indonesia ditemui suaminya dalam keadaan tertiarap dengan kaki dan tangannya diikat dengan langsir.

Menurutnya, pembunuh turut melilit kain selimut pada leher mangsa yang dipercayai menjadi punca kematian mangsa.

“Berdasarkan siasatan, Saibun yang bekerja sebagai buruh di sebuah pasar borong menemui mayat isterinya itu pada kira-kira jam 8 pagi selepas pulang bekerja.

“Ketika ditemui mayat isterinya tertiarap dalam bilik tidur. Dia segera menghubungi polis sebelum mangsa disahkan sudah tidak bernyawa,” katanya.

Abdul Rahim berkata berdasarkan siasatan, penjenayah menceroboh masuk rumah mangsa melalui pintu sebelum merompak serta membunuh mangsa yang ketika itu bersendirian dalam rumah.

“Keadaan bilik tidur rumah terbabit didapati berselerak dan polis percaya kejadian itu bermotifkan samun berikutan barang kemas milik mangsa turut didapati hilang,” katanya.

Menurutnya, siasatan masih dijalankan termasuk nilai kerugian dan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat diminta tampil ke balai polis serta kes disiasat mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan. 

cdey bangat kisah ni,,sy nengok berita mlm td,,tgk encik saibun nangis meraung2,,Ya Allah,,syahdunya,,cdey sgt,,tp apakan daya,,.....(xterkata,,cdey sgt3,,)
kejam gilos perompak tu,,moge pihak plis dpt tgkp syaitan bertopengkn manusia tu cpt2,,amin~
kpd encik Saibun..sabar la..tiap yg idop pst kn pg,,moge terus tabah menjalani liku idop yg mendatang wp0n tanpa isteri tercinta.. insyaAllah,,syaitan2 tu akn ditangkap nnt,,sm2 la kita berdoa..

Tuesday, February 2, 2010

mud:sedih

saya sangat merindui beliau..
sangat2 rindu..
rindu sangat kt beliau..
mau jumpa beliau sgt2,,
tp apakan daya..
sangat2 xmampu utk lakukan semua itu..
lemahnya saya...

 
baru ku tau..buyuk rupanya oram nangis,,haha~


 
nangis tak ikhlas..ngeh3~

 
haha...eh silap,,waaaaaaaa....
p/s:sedang berusaha menghepikan diri sendiri,,huhu~

mari shalawat wali band

saya sanGat menGgilai WALI BAND~
huhu~